29.2.2016

Vill du träna din finska med Sini?

Hej!

Jag heter Sini, jag är en 18-årig flicka från Finland. Jag bor för tillfället i Uppsala under cirka en månads tid för att lära mig att prata och förstå svenska bättre. Jag vill gärna hjälpa dig med finska och förbättra dina språkkunskaper. Vid sidan av skulle jag kanske själv kunna lära mig lite mer svenska. Om du har några frågor om Finland, till exempel hur är det att leva i Finland, kan jag försöka svara på dina frågor. Jag är speciellt intresserad av musik och att resa. Jag är väldig öppen mot alla nya erfarenheter och tror att vi säkert ska hitta något gemensamt att snacka om. 


Hei!

Olen Sini, 18 vuotias tyttö, ja olen kotoisin Suomesta. Asun tällä hetkellä noin kuukauden Uppsalassa oppiakseni lisää ruotsinkieltä. Olen halukas auttamaan  suomen kielen kanssa, ja siinä samassa oppisin itsekin mitä luultavimmin ruotsia hieman lisää. Voin parhaani mukaan vastata myös mahdollisiin kysymyksiin millaista esimerkiksi asuminen Suomessa on. Erityisiä mielenkiinnon kohteitani on muun muassa musiikki ja matkustaminen. Otan avoimesti kaiken uuden vastaan ja löydämme varmasti yhteistä puhuttavaa. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti